Conspiracy trolls claim Queens Christmas speech was really a CGI deep fake

While Britain and the Commonwealth sat down to watch the Queen's speech on Christmas Day, swathes of conspiracy theorists took to Twitter to claim it was all fake.

Yes, you read that correctly – a large group of people on social media are certain that the Queen's message was CGI, or a “deep fake”.

In her first speech of this kind since the her husband Duke of Edinburgh’s passing in April at the age of 99, she spoke to the nation to reveal her heartbreak at the loss of her beloved husband of 73 years.

And she reminisced how his “mischievous, enquiring twinkle was as bright at the end as when I first set eyes on him”.

But despite such personal admissions, that wasn't good enough for a strange section of Twitter.

@ChlxeThomson wrote: “That #QueensSpeech was definitely CGI.”

And @itsbr0gan tweeted: “#QueensSpeech that’s deffo CGI that what the hell.”

While @rezsnya, who claims to be a 22-year-old Hungarian living in France, said: “CGI came so far #QueensSpeech.”

Giving a little more detail, @whosnotgina's tweet amassed 14 likes.

They tweeted: “watching the queens speech rn [sic]. Anyone else thinking its a cgi edit?

“SHE DOESNT LOOK REAL – they've edited another person.

“fr [for real] look on the tv right now [sic].”

Other social media users have claimed without evidence that the Queen “is 100 per cent dead”, and that the world's media is “just waiting for the right moment to pop the news”.

For more of the latest news from the Daily Star, make sure you sign up to one of our newsletters here.

However, the CGI aspect is not too far from fiction as, in 2020, Channel 4 released a “deep fake” Christmas message as an alternative to the real one.

Using a lot of computerised graphics and an actor's voice, they faced a lot of backlash for what was seen as an “insult” to the Royal Family – although it does currently have more than 2.4 million views on YouTube.

It attracted 354 complaints to Ofcom, but the media regulator decided not to pursue the complaints because the broadcaster made it clear that it was not a real video.

Source: Read Full Article